BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Archyvas: Birželis, 2016

Saugaus deginimosi soliariumuose ABC

2016-06-04

Nors yra įvairių nuomonių apie soliariumų poveikį sveikatai, tačiau pastaruoju metu vis dažniau išgirstame apie tyrimais įrodytą jų naudą ir galimybę juose gauti taip reikalingo ir svarbaus vitamino D. Tačiau ir specialistai pripažįsta - norint gauti naudos, reikia soliariumuose degintis atsakingai ir saugiai. Tad ką svarbu žinoti apie deginimąsi, ir kaip teisingai pasirinkti soliariumą?
Kodėl man reikia į soliariumą?

Dažniausiai į soliariumus buvo einama siekiant gražaus įdegio. Jei ketinate eiti tokiu tikslu, būtina nusimatyti lankymosi planą, įsigyti reikalingus kremus ir nepersistengti. Pasikonsultuokite su soliariumų darbuotojais, kurie patars, kokios trukmės seansus turėtumėte rinktis ir kaip dažnai lankytis, kad pagal jūsų odos tipą pasiektumėte norimą įdegį.

Tačiau pastaruoju metu vis dažnesniu lankymosi soliariume tikslu tampa siekis gauti vitaminui D pasigaminti reikiamą ultravioletinių spindulių kiekį. Jei dažnai jaučiate nuovargį, kankina prasta nuotaika, dažnai sergate peršalimo ligomis, nusilpęs imunitetas - tai gali būti ženklai, kad jums trūksta vitamino D ir net gi vertėtų pasidaryti jo tyrimus.

Esant vitamino D trūkumui žiemos metu pakanka į soliariumą eiti kartą į savaitę ir rinktis 5-7 minučių seansus, esant higienos normas atitinkančioms lempoms (kurių apšvieta neviršija 0.3 W/m2 normos), kad pasigamintų reikiamas vitamino kiekis. Jei soliariumą paskyrė gydytojas - rekomenduojama laikytis jo nurodymų dėl lankymosi trukmės ir dažnio.

Rekomenduojama naudoti kremus

Specialiai deginimuisi soliariumuose skirti kremai odą sudrėkina ir padeda įdegiui išlikti ilgiau. Pasikonsultuokite soliariumų studijoje dėl odą apsaugančių kremų naudojimo - vieni kremai skirti naudoti deginimosi soliariume metu, kiti po deginimosi, kad sudrėkintų odą ir užtvirtintų įdegį.

Kaip pasirinkti soliariumų studiją

Kaip jau supratome, saugiam ir atsakingam deginimuisi labai svarbu EK reikalavimus atitinkančios lempos, kokybiška deginimuisi soliariumuose skirta kosmetika, profesionalūs soliariumų studijos darbuotojai ir jų atsakingas požiūris į klientus.

Žinoma, ne mažiau svarbi ir pati įranga - kad būtų žinomi ir patikimi soliariumų įrangos gamintojai (nors daugiau lemia šioje įrangoje naudojamos lempos). Pasirinkę soliariumų studiją nebijokite paprašyti lempų stiprumo atitikimo EK reikalavimams sertifikatų, taip pat lempų galiojimo ir paskutinio keitimo laiko bei Visuomenės sveikatos centro išduoto leidimo.

Atsakingai veikianti studija pateiks šiuos dokumentus bei paaiškins, ką reiškia duomenys juose. Svarbu žinoti, kad kiekviena studija privalo turėti Visuomenės sveikatos centro išduotą leidimą „Higienos pasą”, kuris patvirtina, kad ši soliariumų studija yra prižiūrima - Visuomenės sveikatos centro darbuotojai kartu su Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos specialistais reguliariai tikrina ir matuoja soliariumų lempų skleidžiamą spinduliuotę ir jos atitikimą EK reikalavimams bei higienos normoms.

Deja, vis dar yra tokių neatsakingų soliariumų studijų, kurie teikia paslaugas neturėdami tam leidimų, tad jų lempų kokybė ir spinduliuotės stiprumas neprižiūrimas ir gali būti kenksmingas. Jei studija atsisako pateikti šiuos dokumentus ar bando išsisukti nuo jų teikimo - galbūt reikėtų pagalvoti apie studijos keitimą?

Rodyk draugams

Saulė mažina kraujospūdį ir gali padėti lieknėjant

2016-06-04

Nepaisant saulės spindulių sukeliamos vėžio rizikos, saulė žmogui būtina, teigia mokslininkai. Ji gali apsaugoti mus nuo tam tikrų mirtinų ligų, naujausio tyrimo rezultatais dalijasi Dailymail.co.uk.

Truputis saulės gali padėti išvengti nutukimo, širdies priepuolių, astmos bei išsėtinės sklerozės. Be to, saulė stiprina libido ir paskatina dažniau šypsotis.

Jau žinome, kad vitaminas D, kurį gauname būdami saulėje, stiprina kaulus, dantis bei saugo mus nuo žarnyno vėžio, tačiau, mokslininkų teigimu, saulė mums naudinga ne tik dėl to.
Nepaisant saulės spindulių sukeliamos vėžio rizikos, saulė žmogui būtina, teigia mokslininkai. Ji gali apsaugoti mus nuo tam tikrų mirtinų ligų, naujausio tyrimo rezultatais dalijasi Dailymail.co.uk.

Truputis saulės gali padėti išvengti nutukimo, širdies priepuolių, astmos bei išsėtinės sklerozės. Be to, saulė stiprina libido ir paskatina dažniau šypsotis.

Jau žinome, kad vitaminas D, kurį gauname būdami saulėje, stiprina kaulus, dantis bei saugo mus nuo žarnyno vėžio, tačiau, mokslininkų teigimu, saulė mums naudinga ne tik dėl to.

Būnant saulėje, mūsų kūnas ima gaminti azoto oksidą, kuris saugo mūsų širdį ir kraujagyslių sistemą, bei laimės hormoną serotoniną.

Saulės trūkumas prilygsta rūkymui

Vienas tyrimas, kurio metu 20 metų buvo stebimi 30 tūkst. Švedijos moterų deginimosi įpročiai, parodė, kad toms, kurios deginasi daugiausiai, gresia mažiausia rizika sirgti širdies ir kraujagyslių ligomis.

Be to, nerūkančių moterų, kurios vengdavo saulės, gyvenimo trukmė prilygsta rūkančių ir daugiausiai besideginančių gyvenimo trukmei.

Vyresniems saulės reikia daugiau

Dermatologijos docentas Richardas Welleris pastebi, kad vyresni žmonės turėtų daugiau laiko praleisti saulėje. Tai rodo žemas vitamino D kiekis jų kraujyje bei faktas, kad senoliai kur kas rečiau laiką leidžia lauke.

Be to, dėl natrio oksido prasiplečia kraujagyslės, sumažėja kraujo spaudimas, o tai senyvo amžiaus žmonėms taip pat labai naudinga.

Nepaisant saulės spindulių sukeliamos vėžio rizikos, saulė žmogui būtina, teigia mokslininkai. Ji gali apsaugoti mus nuo tam tikrų mirtinų ligų, naujausio tyrimo rezultatais dalijasi Dailymail.co.uk.

Truputis saulės gali padėti išvengti nutukimo, širdies priepuolių, astmos bei išsėtinės sklerozės. Be to, saulė stiprina libido ir paskatina dažniau šypsotis.

Jau žinome, kad vitaminas D, kurį gauname būdami saulėje, stiprina kaulus, dantis bei saugo mus nuo žarnyno vėžio, tačiau, mokslininkų teigimu, saulė mums naudinga ne tik dėl to.

Būnant saulėje, mūsų kūnas ima gaminti azoto oksidą, kuris saugo mūsų širdį ir kraujagyslių sistemą, bei laimės hormoną serotoniną.

Saulės trūkumas prilygsta rūkymui

Vienas tyrimas, kurio metu 20 metų buvo stebimi 30 tūkst. Švedijos moterų deginimosi įpročiai, parodė, kad toms, kurios deginasi daugiausiai, gresia mažiausia rizika sirgti širdies ir kraujagyslių ligomis.

Be to, nerūkančių moterų, kurios vengdavo saulės, gyvenimo trukmė prilygsta rūkančių ir daugiausiai besideginančių gyvenimo trukmei.

Vyresniems saulės reikia daugiau

Dermatologijos docentas Richardas Welleris pastebi, kad vyresni žmonės turėtų daugiau laiko praleisti saulėje. Tai rodo žemas vitamino D kiekis jų kraujyje bei faktas, kad senoliai kur kas rečiau laiką leidžia lauke.

Be to, dėl natrio oksido prasiplečia kraujagyslės, sumažėja kraujo spaudimas, o tai senyvo amžiaus žmonėms taip pat labai naudinga.

Saulė stabdo svorio augimą

Tai tikrai patiks moterims, taip dažnai besirūpinančioms savo kūno formomis. Pasirodo, ultravioletiniai spinduliai gali sustabdyti nutukimą ir II tipo diabeto simptomų atsiradimą.

Tyrimai rodo ir tai, kad saulė stimuliuoja akies tinklainę, kuri reguliuoja biologinį organizmo laikrodį. Tai savo ruožtu reguliuoja ir melatonino, miego hormono, kiekį.

Saulė pagerina vaikų regėjimą

Tyrimai rodo, kad vaikams, daugiausiai laiko praleidžiantiems patalpose, dažniau išsivysto trumparegystė. Manoma, kad tai susiję su dopaminu, kuris slopina pernelyg stiprų akies obuolio augimą, sukeliantį trumparegystę. Buvimas saulėje paskatina dopamino išsiskyrimą ir taip apsaugo nuo regėjimo prastėjimo.

Saulė gali prailginti gyvenimo trukmę

Svarbu prisiminti, kad nuo kovo iki spalio mėnesio saulėje geriau nebūti tarp 1115 val., o būnant dėvėti kepurę, akinius nuo saulės ir būti pasitepus kremu, kuris saugo nuo kenksmingų saulės spindulių.

Nepaisant to, yra pastebėta, kad žmonės, kurie gauna daugiau saulės šviesos, gyvena ilgiau. Žinoma, kaitintis be saiko tikrai nepatartina.

alfa.lt

Rodyk draugams